ESQUÍ DE FONS, TUIXENT - LA VANSA

Per fi un petit grupet del Centre Excursionista de Centelles anem a fer esquí de fons a l'estació de Tuixent - La Vansa. http://www.tuixent-lavansa.com/

Després de posposar la sortida un parell de vegades ens decidim a fer la sortida.

Hem quedat a les vuit a.m. per sortir cap a l'estació, però el bon enteniment del grupet fa que posposem la sortida fins un quart de deu del matí.
Anem amb un cotxe, i el trajecte d'anada el fem Centelles - Manresa - Berga - Sant Llorenç de Morunys - Tuixent-La Vansa, amb un temps estimat de dues hores i pico.

Al arribar a l'estació lloguem equips complerts i forfet, cal dir que entre setmana fan descompte i ens ha sortit molt bé de preu.

A les dotze ja ens hem calçat les botes, posat els esquís i hem començat a enfilar cap amunt. Realitzem l'esquí de fons anomenat clàssic. La tècnica és d'anar per casa, es a dir, anar fent com podem. De seguida ens comença a sobrar roba i la posem a la motxilla.

Fem l'ascenció fins a Prat Llong a 2150m. i parem a fer un mos i beure una mica a un refugi que hi ha i podeu veure a la foto. De fons tenim el Pedraforca, ens delaitem amb el paisatge i fem petar la xerrada amb un noi que ens hem trobat a dalt que feia esquí de fons amb tècnica patinador.

A la baixada comencem a riure, sobretot al principi! quan ja ens hem caigut unes quantes vegades i la nostra cadera es comença a resentir ja no riem tant. Després d'una caiguda davant d'una parella que fa la pujada amb un nen de set mesos a l'esquena preguntem si hi ha alguna tècnica per anar frenant, la noia amablement ens explica que fent el posat de simi, clavant taló i fent la típica cunya pararem una mica. Ens caiem unes quantes vegades més, però finalment depurem la nostra tècnica posant un peu al carril i amb l'altre fen la cunya com ens havia explicat. Quin gust quan domines una mica!! llàstima que ja som quasi a baix i qualsevol torna a pujar. (de la tècnica de baixada no tenim fotos, doncs no estàvem per històries)

Una vegada ja som a l'estació donem una volta per acabar-nos de cansar pel circuit planer.

Anem a tornar l'equipació a quarts de cinc de la tarda i ens trobem un cartell que posa "estic al restaurant dinant" doncs nosaltres també!! Dinem de pel·lícula! trinxat de la Cerdanya de primer i peus de porc amb escamarlans uns i els altres xurrasco. Iogurt de la Vall de Lord i tallat.

Al restaurant ens trobem amb tots, els coneixem a quasi tots. El tio de refugi, la parella que pujava amb el nen, el director de l'estació i fins i tot una parella amb els nens de Centelles!! que petit és el mon!!

La tornada, Tuixent-La vansa - Sant Llorenç de Morunys - Solsona - Manresa i nosaltres cap a Barcelona a buscar el nanos que estaven amb els avis. Hem de dir que molt millor la carretera per Solsona. Temps real molt, però vam trobar obres,..... però unes dues hores i molt poc. Res, dues hores.

Bé, missió complerta! ja hem anat a fer esquí de fons, llàstima que no érem tota la colla.

Foto del grupet.

Salut i cames!!!!

Roger ha dit…
Aquest grupet el veig molt ben avingut, només hi ha dues coses que m'intriguen:
1) Com pot ser que anessin tard?