CAMÍ DELS BONS HOMES (Merens-les-Vals / Porté Puymorens)

Dissabte, 11 de juliol: Merens-les-Vals - Porté Puymorens

La convocatòria és a les 6:00 del dissabte, a la residència. Onze senderistes del CCEC ens distribuïm en tres cotxes i puntuals ens dirigim al punt de sortida d'avui per fer un altre tram del camí dels bon homes: Merens-les-Vals - Porté Puymorens pel refugi de Besines, la Portella de Coma d'Anyell i vorejant l'Estany de Lanós.

Arribem d'hora, 2/4 de 9 aproximadament, a l'estació de tren de Porté Puymorens la qual cosa mentre esperem el tren ens permet esmorzar i fer el primer trago de vi. El tren arriba amb puntualitat francesa a 3/4 de 10. Cal recordar que avui és el 1r. dia de servei d'aquesta línia de ferrocarril després d'haver realitzat arranjaments per un període de temps. Una altra coincidència del dia, ha estat que vèiem els espectadors del Tour de France 2009 que a primera hora, se situaven en llocs privilegiats per veure'l passar. Quan arribem al lloc, després d'investigar tot el tren (1a. classe, seients, tauletes....) ens adonem que la interventora dels ferrocarrils francesos no ens ha cobrat el bitllet.

Per tant, comencem a caminar gairebé a les 10:00 del matí, travessem el poble de pujada cap a la vall en direcció al Refugi de Besines amb un dia radiant i sense cap núvol. A l'inici, pel camí de pujada aprofitem per grabar unes imatges en una casa abandonada.

Tenim la sort que el camí va pel costat del riu que baixa ple d'aigua formant cascades i gorgs de diferents mides i formes. La pujada és intensa perquè el sol i la calor cauen de ple. Trobem cirerers bords, maduixeres i gerds que ens entretenen. El neret és ben florit i mentre fem reagrupaments l'Albert Prat ens ensenya i deleita amb regalèssia de muntanya.

Després d'haver caminat molt estona és hora de dinar. Ho fem amb vistes a l'Estagnas i els més atrevits es refresquen amb aigua congelada. Un cop reposats deixem aquest estany d'aigues verdes i transparents per realitzar una pujada fins a la Portella de Besines (2333 m.), punt més alt de la jornada. Des de la Portella tenim vistes al refugi i alguns pics (Pic d'Auriol, Pic d'Esquine d'Ase). Aprofitem també per dialogar i saber més sobre la història dels càtars.

Continuem de baixada cap al Refugi de besines. Arribem a temps per veure una cervesa o refresc, instal.lar-nos (a la part del refugi obert) i sopar en horari francès, les 19:00. Del cansament i l'assoleiada anem a dormir d'hora. Els guardes del refugi són molt amables i molt atents.

Diumenge, 12 de juliol: Refugi de Besines - Porté Puymorens

A les 7:00 ens llevem, a 2/4 de 8 esmorzem i cap a 1/4 de 9 comencem a caminar. La jornada d'avui és del Refugi de Besines fins a Porté Puymorens, pel Coll de Coma d'Anyell i després vorejar l'Estany de Lanós per l'est i sud-est. Iniciem l'excursió cap al Coll de Coma d'Anyell per una zona plena de catifes de neret florit (em repeteixo, ho sento!) i plena de tolls d'aigua i granotes petites on l'Alejandro i la Bruna disfruten de debò.

Arribem al Coll de Coma d'Anyell o Portella de Coma d'Anyell (2470 m.) amb àmplies vistes de la vall amb l'Estany de Lanós, el Puig Pedrós, el Puig Coma d'Or, el Carlit i prats de pastura on conviuen pausadament ramats de cavalls i vaques. Un grup inicia la baixada, mentre l'Agustí, el Josep Mª i el Lluís pujen al Puig de Lanós. Continuem la baixada, passem pel costat de l'Estany de Lanoset (estany petit) fins arribar al costat del gran Estany de Lanós. Altra vegada és punt de reagrupament per dinar, banyar-nos i filmar unes escenes del camí dels bons homes amb dos extres: l'Alejandro i la Bruna.

No ens entretenim i seguim pel GR107 que voreja l'Estany de Lanós on cada vegada trobem més senderistes i pescadors fins arribar a la presa. Més endavant ens aturem uns minuts en un gorg preciós on l'Anna i el Roger es refresquen.

Amb aquest sol de justícia fa que no ens aturem ja que ens queda una bona tirada fins al poble de Porté-Puymorens. Finalment, ben cansats arribem i ens hidratem a l`únic Bar que sembla que hi ha obert amb una cervesa ben fresca. Els tres conductors dels cotxes ens faciliten la tasca d'anar a buscar el vehicle caminant, 1km., a l'estació i venir-nos a buscar, com s'agraeix!!

Aquí finalitza una altra jornada del camí dels bons homes ben complerta ja que ens parem a Toses a fer un bon sopar.

Salut, muntanya i BON ESTIU!!!!!

Mª Rosa ha dit…
Fantàstic Mariona, llegint l'escrit he pogut recrear tota l'excursió. Que va anar d'allò mes bé.
Carme ha dit…
Enhorabona Mariona, val la pena llegir cròniques com aquesta, perquè malgrat que va ser força llarg, queda només el millor regust de boca. Va ser fantàstic i el paissatge meravellós, el temps genial i la companyia inmillorable!moltes gràcies i bon estiu!
Transparente ha dit…
Que bé que aquest cop el temps us acompanyés i pel que expliqueu i es veu, va ser una etapa fantàstica.
Pels que ni hi vam poder ser.. amb la crònica podem fer-nos una idea i poder seguir a la pròxima etapa com si no és notés.

MOLT BON ESTIU A TOTS ELS BONS HOMES I DONES DEL CEC!!