LLAC D'EN COMTE, Cerdanya-Capcir

LLAC D'EN COMTE. Cerdanya-Capcir
28 de juliol de 2010

Com ja és costum, cada estiu fem una sortida a la Cerdanya, aquest any hem anat a conèixer un indret de la Cerdanya-Capcir.
.............................................Caminant pla i amunt

El Llac d'en Comte s troba abans d'arribar a Mérens-les-Vals, per una pista que s'endinsa al bosc de l'Ubac
S'arriba en cotxe a dalt a un aparcament, on hi ha el salt d'aigua que baixa de la vall de Mourgouillou, fins al lloc on hi ha un aparcament molt gran. En aquest parquing hi ha una zona de picnic.

Una vegada a l'aparcament es pot pujar per un camí molt dret i pedregós que es troba a l'esquerra de l'aparcament, per darrera el rètol informatiu. Aquest camí a la baixada és perillós. També hi ha un camí alternatiu al costat a l'esquerra, tot i que indica "pas barrat" que també hi puja i surt uns 25 metres més alt per sobre de l'altre camí, tot i que a baix hi ha pas barrat, es troben algunes marques grogues, en arribar a dalt hi ha una marca groga que indica que s'ha de girar a la dreta, i a uns 200 metres conflueixen els dos camins. Hi ha uns indicadors que informen de les dues alternatives per continuar l'excursió, es vol passar per la dreta o l'esquerra del torrent, tots dos van a parar al llac.

.....................................Indicadors en la Confluència de camins

...............................................El grup a mig camí

És una sortida relaxada i molt bonica, una vegada a dalt, la vall s'obre i tot l'estona el camí passa pel costat del torrent que baixa dels llacs que hi ha més amunt.

........................................Cavalls bevent en el llac

A l'estiu hi sol haver cavalls de la raça de Merens, cavalls negres que solen estar entre el llac petit que es troba primer o en el llac del comte.

....................................Una part del grup en el llac

També s'hi observa gran varietat de flors.

................Travessant el torrent per baixar per la part dreta del torrent