Excursió a LES ROQUES DEL MASMUT (Terra Alta) any 2010

Com ja és costum del Centre, em fet una sortida, de dos dies, a La Terra Alta, els dies 6 i 7 de novembre. Com sempre ens fan de guies uns socis del Centre que tenim per aquelles terres, en Ramon i l' Eugeni.

El dia 6 doncs, ens trobem tots al lloc d'inici de l'excursió, disposats a conèixer un nou indret. El camí que comencem està ben marcat, però a nosaltres no ens cal estar pendents dels senyals ja que portem uns bons guies.

El paisatge és bonic. Comencem per una pista que fa molt de bon caminar . Després de travessar un riu, ens anem endinsant cap al fons de la vall fins que ja estem a l'envista de les Roques del Masmut.

En un moment donat trobem un motorista que porta una bossa plena de rovellons i pinetells, i es clar ja comencem a mirar per les voreres i anem alentim el pas, no fos cas que deixéssim bolets per collir. La Laura és la que dona el primer crit d'alerta, "he trobat un rovelló!", ja hi som!, comencem a trobar algun fredeluc, també mollerics, que són els preferits de la família Castellví. Novament travessem el riu i ens enfilem amunt per un corriol que ens acosta cap a les Roques del Masmut.

Quan som a dalt d'un collet, tenim les Roques al davant nostre i hi decidim dinar.

Després de dinar i fer una bona reposada, continuem pujant pel corriol fins arribar al coll on ens hem d'enfilar per anar dalt de les roques, cal però fer una grimpada, però no hi ha problema, ja que el grup compta amb escaladors i grimpadors experts que ajuden en tot moment.

Un vegada dalt les roques, ens hi passegem i contemplem una vista magnifica.

Baixem, ja que hi ha alguns companys que ens esperen al coll, i tots plegats comencem la tornada.

Abans de deixar aquest paisatge, però, ens fem la foto de rigor en aquest escenari tant i tant bonic.

En arribar al punt de partida ens despedim dels guies i ens dirigim a l'alberg de Ca la Jepa. Ja ens esperen i prenem possessió de les nostres habitacions, i petits i grans ens preparem per sopar.

Abans de sopar, però, ens cal triar els bolets que entre tots hem collit, una vegada triats, ens hem quedat els que ens son coneguts, hem hagut de desestimar alguns mollerics per la seva "mala ganya" la qual cosa ha ocasionat la desesperació dels Castellví.

La cuinera de l'alberg, molt amablement, ens els ha cuinat, tots n'hem pogut tastar una miqueta.

El dia 7 tenim destinat fer una visita al Museu Picaso d'Horta de Sant Joan i allà ens dirigim, però veiem que el Museu obren més tard i com que també volem visitar el Celler de Pinell de Brai, ens dirigim cap allà, abans però, donem una volta pel poble.

Per fer la visita guiada al Celler, hem arribat just quan en començava una i ens hi hem pogut incorporar.

Aquest Celler és obra de Cèsar Martinell i Brunet, l'estil de l'edifici, tot i que s'emmarca tradicionalment dins el modernisme, Martinell es considerava a si mateix noucentista. Martinell va ser deixeble i seguidor d'Antoni Gaudí.

Aquest Celler és anomenat "La catedral del vi", va ser construït entre 1918 i 1922.

Vertaderament és un edifici digne de ser visitat pel seu valor arquitectònic i també sentimental pels habitants del poble.

Tots hem seguit atentament les explicacions, inclòs els més petits, ja que al final de la visita han estat felicitats per la mateixa guia, pel seu bon comportament durant la visita.

I per esperar el dinar, petits, i grans, ens hem pres una estona de relax.

Seguidament hem anat cap a l'alberg per, recollir les coses i dinar.

Com és costum, ens esperava una bona fideuà.

I després de prendre un cafè, hem tornat cap a casa amb la satisfacció de conèixer un nou indret del nostre país.

Fins la propera!!!

Agustí ha dit…
Caram Assumpta! Quina crònica que t'ha sortit!No has oblidat cap detall i si fos per mi, ja hi podem tornar! Val la pena per tot plegat: el paisatge,els pobles, la gent, els companys de les terres de l'Ebre, la fideuà... en fi, una sortida amb una bona colla digna de recordar! Fins a la propera