VALL D'ESTÓS (GRUP B 18/07/2010)

Ibonet de Batisielles

Us faig un petit relat de l'excursió que des del refugi d'Estós vàrem fer mentre l'altre grup anàveu al Perdiguero. Així doncs es tracta d'una crònica complement de la de la Mariona

Quan els altres ja ereu un bon tros enllà la resta del grup ens llevem i baixem a esmorzar. El dia ja fa estona que s'ha aixecat i pinta molt bé.

Tot seguit agafem un corriol que ens du a l'altra banda del torrent que passa pel costat del refugi i que no hem de deixar en tota l'estona. Fem un bon tros de baixada fins que en un indret hem de pujar fins a la cabaña de Batisielles. Un cop allà tenim al davant l'ibonet de Batisielles, preciós i envoltat de natura exhuberant. Al nostre davant tenim les Tucas de Ixeia, l'agulla d'Ixeia i el Tucón i l'agulla de Chuise: espectacular!

Ibonet de Batisielles

Ens animem amb el paisatge i com que anem bé de temps veiem factible d'arribar-nos fins a l'ibon de Batisielles, uns quants metres més amunt. La pujada, tot i no ser llarga, es torna pesada perquè hem de passar per una tartera i l'ombra que ens ha acompanyat fins llavors ha desaparegut. Finalment trobem el llac, amagat al darrera d'un llom ple de fanals i d'herba. D'altres que ja hi han arribat abans s'estàn banyant! I alguns de nosaltres tampoc fem escarafalls i cap a l'aigüa s'ha dit!

Al fons veiem les Agulles de Perramó que ens contemplem imponents. Hi ha estanys més amunt, però s'acosta l'hora de dinar i el bany obre la gana de tothom. Havent dinat tirem avall. El sol pica de valent, sort que ara anem de baixada.

Tucas d'Ixeia

Un cop passada la cabana, agafem el camí que porta fins al GR, que el dia abans haviem fet per arribar fins al refugi.

Perdiguero

Ràpidament tornem a ser a dins del bosc. De tant en tant sembla que encara siguem a la Primavera, per la quantitat de flors que hi ha: sobretot les orquídees em criden molt l'atenció.

Massís de la Maladeta

Després d'arribar al GR anem fent via cap avall, parant de tant en tant, fins que arribem on tenim els cotxes. Llavors anem cap on surt el camí que baixa de la Vall de Lliterola a esperar els companys que venen del Perdiguero. Després d'una estoneta ens retrobem i expliquem les vivències d'un cap de setmana ben aprofitat.

Fuen de Coronas

Orquidea

P.D. Oblidava esmentar que des de l'ibon de Batisielles, la vista cap al massís de la Maladeta i el Perdiguero, no tenien desperdici. Ha fet un dia d'aquells per recordar!

assumpta ha dit…
Unes excursions molt interessants.