ROCACORBA (Gironès)

Després de dues setmanes d'estar pendents de la pluja, ha arribar al final amb un dia esplèndid fem una nova excursió, que per cert teníem pendent; Rocacorba del Gironès. Dic pendent perquè ho varem intentar un altre dia i com que varem anar-hi pel camí més llarg per l'altra banda de la muntanya de Rocacorba, se'ns va fer tard i no hi varem poder arribar.

Avui em començat l'excursió per un camí senyalat, que sembla que és el més habitual i antigament era el camí dels matxos. Un camí ben marcat i hem anat pujant un desnivell de 500 metres del punt de partida.

El camí gairebé tota l'estona és ombrívol, la qual cosa ens beneficia en els trams de forta pujada.

Aquesta muntanya, "Muntanya de Rocacorba", està plena de camins per totes bandes. Quan som sota el cim trobem una cruïlla que prové d'una altra banda.

Seguim amunt. A partir d'aquest punt el camí es converteix amb un grau amb llaçades, i cada llaçada està numerada, n'hi ha 14, o sigui que comença el compte enrera, podríem dir, això distreu de la pujada forta de l'últim tram.

Una vegada a dalt ens recorda el Castell de la Popa, només que aquest hi ha l'ermita a dalt, molt ben restaurada, llàstima que està tancat, només l'obren alguns caps de setmana a l'estiu.

Després de visitar tot l'entorn, hi dinem i llavors ens dirigim a un turó veí que hi ha moltes antenes.

La vista tan des del santuari com del pla de les entenes és molt amplia, es veu tot el gironès, llac de Banyoles, Golf de Roses, etc.
(Cal dir que fins a les antenes s'hi pot arribar amb una carretera encimentada que surt de Banyoles).

A continuacióni tranquil.lament prenem el camí de retorn.

Uns excursionistes que hem trobat pel camí, ens han explicat la seva excursió i ens han indicat que podríem visitar "Les cascades" de Canet d'Adri, que estan al costat mateix del poble. En arribar al cotxe, considerem que no és pas tard i ens dirigim a buscar les cascades. No ha estat pas difícil doncs a la primera persona que ho hem demanat ens ho ha indicat molt clar.

És un indret molt agradable, amb una font, cascades i una Nòria, que una font d'aigua fa rodar.

I d'aquesta manera hem acabat una vegada
més, una interessant excursió.

mariona ha dit…
Si que sembla el Castell de la Popa, sí!! Amb perseverança es compleixen les il.lusions i excursions.
Que seguiu gaudint de les sortides dels dimecres!!!
Joan Castellví ha dit…
Una familiar excel.lent... Ens hi hauràs de portar!!!