Sant Aniol d'Aguja

SANT ANIOL D'AGUJA

(Sortides dels dimecres)

Com que hem sentit a parlar tan de Sant Aniol d'Aguja, al final hem decidit anar-hi.

Ens dirigim cap a Sadernes, i donem un volt per l'ermita de Santa Cecília, que es troba al costat de l'aparcament. Però com que és un dia feiner, podem pujar amb el cotxe fins els aparcaments que hi ha més amunt.

Continuem amb el cotxe i el deixem al 3r. aparcament. De seguida agafem el corriol que baixa cap el pont d'en Valentí. Al costat encara hi ha una edificació que es diu era un hostal on els traginers si paraven, alguns mapes consta com a "Ca la Bruta" ,i altres com " l'Hostal de les Mosques."

Seguim endavant caminant gairebé al costat de la riera de Sant Aniol, que travessem diverses vegadaes, de primer la travessem per pedres, però a mesura que ens acostem a Sant Aniol hi ha passeres de troncs.

Per sobre nostre podem veure l'ermita de Sant Feliu del Riu, que una ermita que es troba pel camí que porta, per aquest cantó, a Coll de Riu i al Bassagoda.

Fem via, i més endavant trobem un troç de corriol molt pedregós, pedres esmolades i humides, és molt estret i s'ha d'anar en compte de no relliscar, ja que hi ha alguna esllavissada que estreny encara més el camí.

Durant tot el camí es pot contemplar una aigua transparent amb un to blavós degut als que el fons dels gorgs és roca.

I ja som a Sant Aniol. Aquesta ermita queda al final de la vall, envoltada d'una exuberant vegetació.

Visitem l'entorn, la casa on fa temps havia estat un refugi de muntanya ud'un centre excursionista de la Garrotxa,

I com que ens hem entretingut molt en l'anada, s'ens ha fet tard i no tenim temps d'arrivar-nos al gorg blau i al salt del Brull, una altra vegada serà.

Fem una reposada, bevem aigua de la Font de Sant Aniol i tornem pel mateix camí.

Al tornar parem un moment per contemplar l'esvelt pont de Llierca sobre el riu del mateix nom.