EL CONGOST DE MONTREBEI

Maig de 2011

Tal com estava programat el dia 7 de maig varem fer la sortida al congost de Montrebei. És una sortida que ja haviem fet fa temps però alguns socis hi estaven interessats i la varem tornar fer. És un indret molt bonic que sempre agrada de tornar-hi.

Ens varem parar a esmorzar a l'ermita de la Mare de Déu de la Pertusa, un indret encimbellat molt bonic.

Com es pot veure a la fotografia hi varem trobar la planta protegida de "Orella d'Ós".

Varem retornar al camí i al cap d'una mica es va posar a plovisquejar, i tota l'estona va fer el mateix, estones de més pluja i menys, però si que ens varem equipar per no mullar-nos, la qual cosa va privar de poder gaudir plenament d'aquest indret, tot i que les persones que no hi havien estat mai, els va agradar molt.

Anem caminant, després de fer una "sifonada" arribem al Mas Carlets on hi ha una font hi varem beure aigua.

Continuem i després d'una petita pujada ja varem començar el camí del congost.

Hi ha qui te vertigen i requereix una petita ajuda per part dels companys.

A mig indret del congost s'hi troba la Cova "La Palomera" i un petit grup hi puja. Aquesta cova queda una mica sobre el camí i cal bastant d'esforç per arribar-hi.

Després de la visita a la cova, es va continuar pel camí del congost.

Es passaa per un petit túnel, on ens varem resguardar de la pluja i fer un petit mòssec.

Es va continuar pel bonic camí del congost.

Aviat es va arribar al pont metàlic que travessa un barranc, on varem dinar i després de caminar mitja hora, varem trobar l'autocar que ens esperava a aquest cantó.

I tothom molt satisfet i content, i una mica remullat, varem emprendre el camí de tornada cap a casa.

assumpta ha dit…
De totes maneres l'excursió va agradar molt a tothom.