PIC DE NOU FONTS

Aquest dimecres dia 28 de setembre ens hem decidit anar a Núria i anar al Pic de Nou Fonts, abans no es comenci a emblanquinar de neu.

Hem agafat el cremallera de 2/4 de 9 i en arribar a Núria hem agafat el camí del Torrent de les Molleres fins a travessar-lo, en arribar a la Jaça del mateix nom  trobem que el camiíes divideix, en dos, un a la dreta va a Nou Creus i l'altre a l'esquerra va a Nou Fonts.

Nosaltres agafem el de l'esquerra i anem pujant. Durant una bona estona tenim al costat el torrent de Nou Fonts fins arribar a la coma del mateix nom. Des d'aquí ja veiem el camí que puja al coll de Nou fonts.

El camí està ben marcat i comença a pujar fort, a voltes costa d'aguantar el peu degut a la molta pendent. Però de mica en mica arribem al Coll.

Una vegada al Coll podem triar anar a la dreta cap al Pic de Nou Creus o a l'esquerra al Pic de Nou Fonts, i triem aquesta última opció que comporta pujar 170 metres més de desnivell.
A poc  a poc anem pujant fins arribar a dalt on trobem un excursionista i un gos, que, diu, no és pas seu.

Després de fer un mossec i contemplar les vistes, doncs ens fa un dia esplèndit, comencem la baixada, el gos ens segueix fins que trobem un altre excursionista que puja i s'enganxa a ell, però de totes maneres quan arriba a dalt, torna a baixar i ens el tornem a trobar al Coll. Aquest gos es passeja amunt i avall com si fos l'amo de l'indret.

Comencem la baixada, doncs son les tres i encara ens queda molt camí per fer, a més no val a badar si volem agafar el cremallera de 2/4 de 6, que ens pensem que és l'últim.

De baixada em trobar un gran ramat d'isards i també hem pogut contemplar algunes marmotes i alguns cavalls, sembla que en aquest indret aquest bestià es lleven tard, ja que a la pujada només hem trobar 2 isards i 1 marmota.

Després de fer un ràpid mossec com a dinar, hem continuat el camí.

Hem arribat a l'estació just 10 minuts abans que sortís el cremallera, però hem vist que n'hi havia un altre a les 6 ,20 i ens hem quedat per gaudir una mica de l'indret de Núria, prendre un refresc i visitar el santuari.

I més contents que unes pasqües, i una mica cansats, hem agafat l'últim cremallera, i cap a casa.

(Crònica feta per Assumpta Vall-llovera)