EXCURSIÓ AL PONT CABRADIS
4 de juliol de 2012

Entre el Berguedà i el Solsonès hi tenim una de les joies de la natura potser poc valorada i poc visitada. El pont Cabradís. Un pont natural obert per la riera de l'aigua de Valls en mig de la roca per trobar el pas cap al Solsonès.

Tot i que les referències que tenim de les dificultats d'accés per anar al Pont Cabradís, hem decidit anar-hi, i hem triat fer-ho pel sector de Gósol.

Abans d'arribar a Gósol, després de passar el mirador de l'Espà, trenquem a l'esquerra i seguim la carretera cap a Feners, a partir de Feners la carretera es converteix en una pista, seguim per la pista i després de passar el Túnel de l'Avi, deixem el cotxe i baixem cap el Molí del Güell.

Seguim les marques del GR 107-1. Aquest tros de GR és el que es fa pel Camí dels Bons Homes, el tram que va de Gósol a Queralt.
Anem pujant fins el Coll de Castellà, on trobem un rètol que diu Pont Cabradís, però decidim arribar fins el poble abandonat de Bonner i baixar cap el Pont Cabradís per un camí que baixa per sota del poble.

Comencem el camí, tot i que hi ha uns senyals grogs, es perden de seguida, cal no precipitar-se i anar buscant el millor pas, anem buscant  per on es pot baixar millor. Aquest tros es perdedo,r fins que al cap d'una estona trobem alguna fita, bé, una pedra sobre l'altra i prou, però això ja ens orienta una mica. Anem baixant per un terreny amb molta pendend, gràcies que ens podem agafar pels boixos, però sovint ens hem d'ajudar assentant-nos a terra.

Més endavant trobem una roca de conglomerat, i ha una corda que ens ajuda a passar.
 Quan ja som a sobre del Pont Cabradís trobem una font que surt de la soca d'un arbre.

Al final arribem al Pont Cabradís. L'indret és espectacular, ha valgut la pena .

El desnivell des de Bonner, ha estat d'uns 200 metres i degut a la dificultat del camí o millor dit, a la manca de camí hi hem estat més d'una hora,
Després de fer un bany de peus, decidim tornar. Una vegada a la font de l'arbre, agafem un camí a l'esquerra senyalitzat de color blau que va a sortir al Coll de Castellar. Quan som a la meitat del camí ens en penedim d'haver-lo agafat, doncs aquest camí és molt pitjor del que hem fet de baixada.

Des de Bonner hem pogut gaudir de bones vistes de la Serra de Busa (esquerra), Gallina Pelada (dreta), i   Pedraforca., (sota).

I contents per haver assolit aquesta fita, que feia temps que ens rondava pel cap, arribem al cotxe.
Aconselleriem no anar-hi a l'estiu degut a que el Pont Cabradís queda molt ensotat, hi fa molta xafogor.
La durada, s'ha de comptar entre 4 i 5 hores.