Excursió al "SOBREPUNY" des de Vilada
Novembre 2012

Feia temps que ens havien parlat d'aquesta excursió i un dimecres ens varem proposar fer-la i conèixer aquest indret.

Varem sortir de Vilada, i segons les indicacions de la senyora de l'estanc, varem agafar la carretera de Sant Romà de l'Aclusa. En ser a l'indret de la Casa de Comelles varem deixar el cotxe.

Varem agafar a l'esquerra, una pista de desemboscar i varem anar pujant fins arribar al coll de Rosset, a partir d'aqui varem trobar els senyals de color groc que venen des de Vilada i que passen pel Castell de Rosset. Després d'una breu pujada pel bosc, varem arribar a la casa d'Espinagalls, totalment enrunada, a l'esquerra de la casa hi ha un corriol que al cap d'uns 30 minuts ens va portar novament la pista,

Seguirem la pista fins arribar al Coll de Baix, sense passar el filat del bestiar  varem pujar per un camí que s'endevina a l'esquerra que va pujant al costat del filat pel mig del bosc fins arribar al Coll del Mig, aquí varem travessar el filat i un rètol ,que gairebé no es llegeix, ens orienta continuar per l'esquerra un camí amb una forta pujada fins arribar al Coll de Faig, on hi ha rètols que indiquen encreaument de camins, Lurdes de la Nou, Sant Romà de l'Aclusa i Vilada, aquest és d'on veníem nosaltres.

Aquí, tal com indica el rètol, agafem un corriol amb molta pujada i a trossos molt esmolat, que transcorra amb ziga-zagues entre els pins, i seguint els senyals pintades grogues als arbres, ens porta a Sobrepuny.

Aquest cim la part nord hi ha molts arbres que tapen la vista, però seguint una mica la carena podem contemplar tota la banda del pantà de la Baells, Vallcebre, el Gallina Pelada, el Pedraforca i el Cadí.

Després de contemplar la vista per tots cantons, fer un mossec i una bona reposada, emprenem el camí de tornada, pelmateix camí, aquesta vegada però  no varem agafar el corriol que va a la casa d'Espinagalls, varem seguir la pista, que també ens hi va portar.

Collada de baix, a la tarda.

En arribar al cotxe, varem continuar la carretera fins a Sant Romà de l'Aclusa.

Al costat de l'ermita hi ha una casa que fa de refugi on hi ha uns parella jove que ens varen dir que l'estant arreglant, varem demanar si ens podien fer un cafè i molt amables ens el varen fer. Ens va anar molt bé, doncs el sol ja s'havia port i feia molt i molt fred.

Casa refugi.

Tot i que aquest indret de l'Aclusa ja el coneixíem una mica, varem recordar que a partir d'aquí es poden fer moltes excursions. Hi tornarem un altre dia.

Mapa de l'itinerari que varem seguir.

Fitxa tècnica:
Llargada:Uns 18 kilometres
Dificultat: Baixa
Temps: unes 4 hores
Desnivell: 650 m.
Època: Tot l'any
Mode: a peu

Publicat per: Assumpta Vall-llovera

Nota: Com veieu aquesta vegada em inclòs un mapa que indica l'itinerari i les dades tècniques de l'excursió. Aquesta ampliació de dades està motivada perquè hi ha persones que venen al centre a informar-se de sortides per fer amb la família o amb un grup d'amics i pensem que després d'informar-los poden consultar aquest "blog" per ampliar informació.

Agustí Ten ha dit…
Gràcies Assumpta per la crònica i la innovació d'incloure-hi el mapa de la ruta i la fitxa tècnica. Molt útil!

Pel que fa a l'ascensió al Sobrepuny, he vist (ftp://geofons.icc.cat/fitxes/XU/ETRS89/283088001.pdf) que també es pot fer des de la pista que va de la Nou de Berguedà a Sant Romà de la Clusa. Just passada la casa de les Espades i abans d'arribar al Coll de la Plana (1.431 m.) hi ha un camí a la dreta on es poden deixar els cotxes en un pla. D'allí diuen que només són uns 40 minuts de pujada i deuen haver-hi uns 250 metres de desnivell. Haurem d'anar-ho també a provar, no?