EXCURSIÓ A LA SERRA DE L'OBAC

Pins recargolats i Alzina Bonica o del Vent

4 de març de 2015

Aquest dimecres tot i el pronòstic de possibilitats de pluja, ens hem decidit anar cap a la Serra de l'Obac a veura uns pins recaragolats que ens han dit que hi havia, i també una Alzina Bonica o del Vent.

Comencem l'excursió al Coll d'Estenalles i agafem el GR-5 , passem per sobre de la Font i la bassa de la Mata. A la casa de la Mata sembla que hi ha els serveis que gestionen el Parc.

Anem seguint la pista fins que arribem a un coll, on veiem que per l'esquerra ens ve un camí de l'aparcament de l'Alzina del Salari, i davant hi ha un camí que careneja cap a l'esquerra que aniria cap a altres itineraris, aquí nosaltres hem de deixar el GR-5 i tombar a la dreta fins el Coll de Boix, una vegada al Coll, busquem  a ma esquerra una escala amb tres o quatre graons de fusta que baixa cap a una pista que va a Mata-rodona, no agafem aquesta pista, el que hem d'agafar és un corriol que surt a l'altra banda de la pista, davant mateix de les escales. És un corriol molt fresat, va baixant per dins el bosc d'alzines, de tant en tant surt a alguna clariana. Aquest camí s'ha de seguir sempre en direcció a ponent, no fer cas si hi ha algun corriol a dreta o esquerra, sempre seguir el mes fresat, el camí baixa però no s'enfonsa, sempre va carenejant. De tant en tant es troba alguna fita de pedres.

L’entorn es molt bonic, passem per boscos d’alzines, en algun tros hi ha algun pi però pocs, també passem per grans roques, el camí no presenta cap dificultat. Al cap d’uns ¾ d’hora que caminem, ja veiem en alguna vessant alguns pins, ara s’obra una clariana i carenegem sobre una  esplenada, tornem a entrar al bosc, quan s'acaba el bosc arribem ara a un pla sobra una roca més gran que la que hem trobat primer, estem a l'Era dels Enrics,

anem seguint el camí més fresat, entrem a un bosc i cal estar alerta i mirar cap dintre el bosc i trobarem el primer pi recaragolat anomenat el " Pi Arrastrat".

Tornem a recuperar el corriol  i amb cinc minuts trobarem el "Pi Anaconda".

Seguim una mica a l'esquerra, on hi sol haver una fita de pedres, i en dos minuts trobem el "Pi Cua de porc".

Allà a prop passat per un terrer hi ha un pilot de llenya i veiem un pi recaragolat arrencat, molt vell i sec.

Comença a caure gotes i una mica de calamarsa petita, ens afanyem a tornar, i en poc més de 40 minuts arribem a Coll de Boix, al sortir del corriol trobem la pista i la seguim a l'esquerra,  en 3 minuts passarem a tocar " l'Alzina Bonica o del Vent", ( foto que encapçala aquesta crònica).

El temps està empitjorant, hi ha negror tant a llevant com al nord, ens afanyem seguim aquesta pista.
Anem carenejant i tot i el mal temps les vistes son esplèndides, tant d'una banda com d'una altra.

Trobem un indicador a l'esquerra que diu Mura, nosaltres seguim per la pista,

Passem per més d'una bassa amb aigua, ara trobem "La bassa nova",potser son pels senglars, ja que tota l'estona trobem terra remoguda.

Arribem a la Coma d'en Vila, on hi ha una casaenrunada  i també una bassa al costat.

Al fons veiem la Masia de La Mata i l'ermita de Sant Jaume que és per on hem vingut. Al cap de 20 minuts trobem el GR-5, és per allà on hem fet a l'anada. Seguim sense torbar-nos, amb 20 minuts arribem a l'Ermita de Sant Jaume.

Baixem, passem novament per la font i la bassa de La  Mata i agafem una pista amb avets que ens portarà al Coll d'Estenalles.

Fitxa tècnica:
Itinerari circular, en una part petita
Temps: 4 h. sense parades.
Desnivell: 350 m.
Dificultat: Baixa
Km. 12

Mapa de l’itinerari.

Crònica feta per: Assumpta Vall-llovera i Roca

Afabu ha dit…
La proposta és molt interessant i la descripció força detallada pel que fa als temps i distàncies. Té però un error. Quan arribem al Coll de Boix, ens indica de buscar unes escales a la esquerra, quan és a la dreta on es troben. Pel demés molt bé.