Via Verda del Carrilet Olot - Girona

Primer Tram: Olot - Sant Esteve d'en Bas

Deixem el cotxe prop de la Font de Sant Roc d'Olot, que és on comença o acaba, la Via Verda. Anem cap a la font.
Font de Sant Roc- Olot

Pugem unes escales i iniciem la Via que està degudament senyalitzada, el camí és sorrenc, de seguida passem per sota uns ponts que faciliten el creuament dels veïns per anar a la seva vivenda o al seu terreny.
Inici de la Via Verda

Sortim dels ponts-tunels i l'espai esdeve ampli, als marges comencen a sortir les primeres flors. No tardem a trobar la pista municiapl d'atletisme, amb un disseny atrevit, últimament ha optingut un premi.

"Espai dissenyat pels arquitectes "RCR Arquitectes", al costat de la Via Verda del Carrilet d’Olot a Girona. Dins el parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Ideal per a sports.Goardonat amb el FAD Arquitectura l'any 2002".

Continuem i tot seguit arribem a l'antiga estació de la Codella, on els capsde setmana, si no plou, està oberta com a Bar i Restaurant.

Antiga estació de la Codella

Davant mateix de l'estació surt un camí, paral.lel a la Via, que entra al parc de Pedra Tosca. Aquest Parc es va formar per la colada de la lava del volvà Puig Jordà. Entre els que te aquest parc ha optingut el premi Paisatge Rosa Barba, també l' any 2007 va estar novament reconegut amb el Premi X+Verd (per més verd) al segon Congrés Europeu Ciutat Verda, celebrat a Barcelona.

Parc de la Pedra Tosca

A més de pilots de pedraa tosca, hi ha espais per, herbes remeieres, espais més amplis que hi cultiven el sègol, amb una barraca d'hort, etc.

Arribem al final del parc que coicideix amb la Via Verda, seegui endavant per aquesta. Ja veiem molt aprop el pobla de Les Preses, laa via ara passa per entre els camps de conrreu, en arribar a la població hem de trevessar pel mig del poble i la carretera principal, i situar-nos a l'altra costat, ara seguim paral.lel a la carretera direcció hostalets d'en Bas.

Quan arribem a la carretera dels Tunels de Bracons, la Via passa per un pas subterràni.

Pas subterrani
Passat el pas subterrani de seguida trobem el refugi pels practicants de la Via Verda, siguin senderistes o biciclistes. L'edifici abans era una caserna de la Guardia Civil, ara l'han rehabilitat. Continuem, passem prop de cases de pagés, per talls entre roques de l'amplada justa perquè hi passes el tren i ja arribem a una zona indústrial que pertany a Sant Esteve d'en Bas.
Arribem a la part baixa de Sant Esteve, i com que ham d'agafar el bus perquè ens torni a Olot, on tenim el cotxe, ens informem on hi ha la parada, hi anem, i al cap de mitja hora passa el Bus. Diem al conductor que tenim el coxte a la Font de Sant Roc, diu que cap problema que ens deixerà a prop, o així és.

Fitxa tècnica:
Km: 9,300
Temps: 3 hores 40 m. (amb parades)
Desnivell: pujada acumulada: 205 m. baixada: 148 m.
Dificultat: Baixa

Crònica feta per Assumpta Vall-llovera

assumpta ha dit…
On és el blog del Centre per poder consultar? Calia canviar-lo, i anular-lo encara que es vulgui fer més espectacular?, el disseny si es carrega la finalitat del blog, no és bo, per més espectacular que sigui.
Ara no és gens comode, ni àgil ni efectiu,el que ho hagi fet, encara que entengui molt i molt de noves tecnologies, s'ha carregat el blog, quina pena.