La Mola - Cova Simanya - Montcau

S'acaba la temporada hivernal i per esperar que arribin els grans reptes dels pirineus decidim anar el diumenge prop de casa cap a La Mola i el Montcau.

Sortim de Centelles a les 7 del matí, com és habitual des del semàfor de l'institut, en direcció a Matadepera. Entrem a una urbanització que hi ha a les afores ben bé sota La Mola i deixem els cotxes a l'aparcament que està indicat com a camí dels monjos. Mentre el grup esmorza anem a deixar un dels cotxes a l'aparcament del coll d'Estenalles, per no haver de tornar a peu pel mateix camí, aquesta vegada la sortida serà una travessa.

Són les 9 del matí quan ja hem enllestit la logística automobilística i comencem a caminar en direcció al santuari de Sant Lloren del Munt al cim de La Mola.

El camí és bò i de seguida comencem a tener bones vistes. Una velada hem deixat l'urbanització enrenre, discorre per dins un bosc mediterrani d'alzina i boix.

En aproximadament una hora i mitja arribem al santuari, i aprofitem per fer una foto del grup que hem sortit avui.

Arribats al cim de La Mola uns envaix una deliciosa olor de carn a la brasa que prové del restaurant que hi ha a l'interior del santuari.

Amb vistes al Montseny
Fem una aturada per contemplar les vistes i visitar la petita, però bonica església.

Panoràmica des del cim de La Mola
Reprenem el camí en direcció al Montcau per la carena del pagès. El camí segueix molt bé, no presenta grans dificultats, es nota que és una zona molt transitada i els camins estan bén fresats.

En arribar al coll que està ben bé sota del Montcau ens desviem a la dreta per baixar fins la cova Simanya.

Una vegada reunit el grup a l'enrada de la cova uns quants entrem a visitar-la mentre l'Albert es queda fora vigilant les motxilles.

Per entrar a la cova s'ha de grimpar un xic per uns passos fàcils però que cal vigilar per la humitat i el desgast de la pedra degut al pas de tanta gent.

Un cop dins la cova encenem els frontals i recorrem les galeries mentre l'altura de la cavitat ens permet anar ajupits

Sortint de la cova remuntem el camí fins al collet on dinem, per després reprendre el camí que en poc més d'un quart d'hora ens deixa al cim del Montcau.

Contemplem les vistes, fem alguna foto i ens disposem a baixar. Des d'aquí veiem els aparcaments del coll d'Estenalles on tenim un dels cotxes aparcats.

La baixada és ràpida, en poc més de mitja hora ja som a l'aparcament. Una vegada reunits tots amb els cotxes decidim marxar per Monistrol de Calders, la revirada carretera interior ens depara els últims paissatges espectaculars de la jornada.