OLLA DE NÚRIA (EPISODI I)

Un dia més ens llevem d'hora (hem quedat a les 6:00h) tot i les previsions meteorològiques contradictòries que tenim per aquest dissabte. Per diferents circumstàncies de la vida avui només som 3. Agafem el cotxe i cap a Fontalba hi falta gent.

A 3/4 de 8 deixem el cotxe a la collada de Fontalba i ens encaminem cap al Puigmal, tot i que hi ha gent dormint en tendes, som els primers que sortim del parquing. M'agrada sortir ben de matinet i no tenir ningú al davant. Anem pujant pel llom sense dificultat, passem per sobre del Cim de la Dou, pràcticament no ens n'adonem, no ens parem ni a fer foto. Continuem cap el Puigmal i en poc menys de 2 hores fem cim (2.910 m). Ens han atrapat una gent de Terrassa que ens serviran per fer-nos la foto de cim.

El temps ens acompanya, fa sol i no bufa el vent del nord, que segons la intensitat ens impediria realitzar aquesta excursió. És un dia clar que ens ofereix bones vistes sobre el Peric, el Carlit, el Pedraforca...

Deixem el cim del Puigmal per la banda francesa per agafar l'aresta, un llom ample i sense sensació d'exposició que ens permetrà encadenar els diferents cims de l'Olla de Núria sense més dificultat que el cansament que es va acumulant a les nostres cames.

En menys d'una hora encadenem el Pic Petit de Segre i el Puigmal de Segre. Arriba l'hora d'esmorzar.

Comença a pujar la boira per darrere nostre, ara ja cobreix el cim del Puigmal, continuem baixant cap el coll de Finestrelles per afrontar el Puig del Coll de Finestrelles i el Pic de Finestrelles.

Prosseguim cap el Puig de Núria, el Puig del Coll d'Eina i després del Coll d'Eina pugem al Pic d'Eina.

Al cim de l'Eina fem una segona parada per menjar una miqueta, en qüestió de 10 minuts la boira cobreix el cim del Noufonts i el Noucreus, el cel es torna gris i ens plantegem si continuar o tornar pel coll d'Eina que hem deixat darrere nostre fa pocs minuts. S'ha tapat el dia, passa una mica d'aire, comença a fer fred i decidim baixar.

Baixem cap el Santuari de Núria. Parada per dinar, la mitja horeta de repòs es posa molt bé, després d'això ja només ens queda tornar cap a Fontalba pel camí de la Dou. En una hora i mitja arribem a Fontalba on tenim el cotxe aparcat.

No hem tancat l'Olla, però deu-ni-do... hem passat un bon dia, en bona companyia.