25 GENER: ESQUÍ NÒRDIC A TUIXENT LA VANSA

Sortim dilluns, dia poc habitual de sortida, amb una RIGUROSA puntualitat, un petit grup del CCEC , a 2/4 de 8 del matí. Hem quedat fa pocs dies abans, per acabar de concretar el lloc on anirem a fer esquí de fons. Finalment, hem decidit anar a Tuixent
la Vansa, degut al bon camí per arribar-hi i, segons les prediccions,
la quantitat generosa de neu que hi ha.

Ens acompanyen dos amics que en alguna altra ocasió ja havien estat amb nosaltres per sortir a caminar. A mida que ens apropem al nostre destí, veiem que no sembla que hi hagi tanta neu com deien... però així que arribem a l'aparcament, a les 10 en punt, veiem que serà més que suficient.

Tot sembla anar sobre el previst, sóm els primers en llogar el material. Nosaltres, com grans professionals, no demanem res, només un planell de les pistes, i ens calcem, alguns amb grans feines per no haver preguntat, els esquís als peus i...apa! endavant!

Des del mateix lloc de sortida tenim una impresionant vista del Pedraforca, des d'una perspectiva que no estavem acostumats, veiem ben bé la forma de forca que té. També es veu la serra del Cadí. El cel no està massa clar, ja ho deien les previsions, amb grans probabilitats de precipitacions, temps una mica inestable....
però tot i això, el temps ENS RESPECTA MOLTÍSSIM! fins i tot durant alguna estona surt el sol i ens acompanya un tros de camí.

Primer comencem amb una pista verda, per anar practicant... la cosa ens sembla força fàcil i decidim anar per la pista blava, que només fa que pujar,... i pujar,.... i pujar!....cap a una vermella.
Fins que per fi arribem ( a les 2 ) al lloc que haviem previst per...ejem,...esmorzar...jejeje... aquí sí que ens ensopeguem amb la boira que no ens deixa veure la vista que hi deu haver cap a l'altre cantó, que en Joan ens diu que és altre cop el Pedraforca, però que sembla allà mateix. Ens ho creiem. Dinem ràpid al refugi que hi ha perquè anem tots suats i agafem fred amb la boira. Ens fem alguna foto de grup i ens disposem a baixar.
BUF! després de tanta estona pujant, la cosa es presenta complicada per uns iniciants com nosaltres a l'hora de fer el descens!
Comencen les primeres caiugudes, ens fem un fart de riure els uns dels altres i de nosaltres mateixos, ja, ja, ja! La baixada és llarga, però arribem al lloc d'inici sans i estalvis, per fi...

Ens fem alguna foto més en arribar i apa, cap a casa!

Quan baixem a la carretera trobem una mica d'inversiói tèrmica i se'ns posa a nevar, més tard a ploure, però ja ens és igual, estem satisfets del dia. Animeu-vos i aneu a la neu!

Joan Castellví ha dit…
Molt bé Carme!! Aquesta sortida ha tingut més èxit que la de l'any anterior, segur que l'organitzador va fer una mica més de promoció, i previsió,jeje...
M'ho vaig passar genial! Vam riure molt i tots cinc ens vam entendre molt bé. Ara només em falta recuperar-me una mica dels cops que em vaig donar baixant...
...la propera tampoc me la perdré!
mariona ha dit…
Ooooooohhhhhhh! té pinta que us ho vàreu passar molt bé i que vàreu disfrutar. Quines vistes al Pedraforca tant boniques!

Què, com va la cunya amb aquests esquís tant prims, sembla fàcil, eeeeh? vols frenar i no pots.

M'alegro que el temps us hagi respectat i lo bé que ho heu passat. La propera si ho sé amb temps i puc organitzar-m'ho, m'apunto perquè amb la crònica queda molt ben reflexada l'esquiada.

No guardeu la roba d'esquí que potser ens neva. Bon cap de setmana!