AIGUAMOLLS DE L'EMPORDÀ (1 i 2 DE MAIG)

El darrer cap de setmana vàrem anar d'excursió pels aiguamolls de l'Empordà. Ha estat una sortida força diferent de les que fem habitualment, més encarades cap a la muntanya. Gràcies als consells d'en Curro, hem pogut veure molts ocells i d'altres animals que només veiem als llibres, per la tele o per internet.

Els nens i nenes s'ho han passat d'allò més bé. Per començar, la sortida des de Centelles, ja va ser en una hora diferent. Per tal de poder veure tots aquests animals, cal anar-hi ben d'hora del matí, o cap al tard. Per tant cap allà les tres de la tarda vàrem enfilar cap a Empuriabrava. Alguns ja havien sortit al matí, d'altres varen venir l'endemà i uns altres al capvespre.

Un cop allà, la volta que ens va proposar en Curro, era travessar el riu Muga i anar fins al punt d'informació del parc, El Cortalet. Hi ha diferents aguaits i un camí planer envoltat de vegetació. El temps se'ns aguanta i podem anar fent sense complicació. Un cop arribem al final del recorregut anem a buscar els cotxes, en un trajecte ben divertit: set homes a la recerca dels seus vehicles!

Després anem cap al mastodòntic hotel "Xon's" on hem de passar la nit. Després de sopar, alguns encara tenen corda per fer-la petar i allarguen una mica més.

L'endemà anem fins al Cortalet, per començar un recorregut que ens ha de dur pel mig dels aiguamolls, fins a la platja. Veiem les cigonyes, que són als seus nius covant, també les fotges, alguns bernats pescaires, ànecs de coll verd, cabussets... Hi ha unes quantes guaites que bé valen la pena de fer-hi una aturada. De mica en mica ens anem acostant a la platja i el matí va aguantant, tot i que el cel està ben tapat.

La platja és gairebé deserta. Alguns ens enfilem en una guaita ben alta que permet veure gran part dels aiguamolls. Llavors despleguem tres estels i els fem volar, amb una brisa suau. Els més petits però, no perden el temps i en un aclucar d'ulls ja són a l'aigua, primer només els peus, i al cap d'una estona una mica més i tot.

Hi hauriem estat més, però algunes gotes empipadores ens neguitegen i pensem que és millor marxar per buscar un recer per si es posa a ploure amb ganes. Una mica més tard trobem un espai, aprop d'una guaita, on fem un bon dinar. No hi falta alguna bota i el cafè i tot!

Hi ha qui aprofita per fer una mica de migdiada, tot i que unes altres gotes empipadores fan la punyeta a més d'un. De mica en mica anem recollint els trapaus i enfilem cap al punt de sortida, des d'on al cap d'una estona, tornem cap a casa. De tornada passem per Figueres i per Olot. Val la pena pels paisatges que podem veure. Moltes gràcies a tothom! Ens ho hem passat molt bé.

Fins aviat!

P.D. Per il.lustrar-vos una mica la crònica he penjat aquest video que he fet. Espero que no el trobeu pesat i us demano disculpes per la mala qualitat de les imatges.

Carme ha dit…
m'encanten els teus muntatges de vídeos, Agustí, sobren les paraules, fantàstic i endavant familiars!
albert cid ha dit…
Aixo ja es una PASSADA!!!
a on arribarem??
Agusti t'estas superant cada vegada mes, foses, insercions florals....molt be!!
Va ser molt divertit. Com sempre
varem riure i varem passar una bona estona.