Ruta de les Ermites - Santa Margarida de Vallors, Ermita del Pedró, Les Roques del Rei.

Aquest dimecres ens hem proposat a fer un troç de la ruta de les Ermites. Aquesta ruta és un itinerari circular de les ermites de Santa Coloma de Farners i Sant Hilari Sacalm, que si es vol fer seguida dura dos dies.

Com que les del cantó de Santa Coloma ja les hem fetes, avui farem un itinerari de dues que estan entre els dos termes, de Santa Coloma i de Sant Hilari. Farem la de Santa Margarida de Vallors i la del Pedró.

A més d'anar a les dues ermites, pel camí descobrirem altres indrets interessant. Per començar passem per un bosc d'alzines sureres on destaca el color del tronc on ja han tret el suro.

Tot i que no és temps de pluges, hem trobat aquest bonic salt d'aigua, i la bassa de la casa de Montalt.

Seguim camí avall, i no tardem a trobar l'ermita de Santa Margarida de Vallors.

Aquí fem una paradeta per esmorzar.

Seguim i tal com ens indica el mapa, trobem la Font del Nando i més endavant em de trobar "La Pedra dels Evangelis", però com que aquesta pedra queda fora del camí i per por de passar de llarg, quan ens sembla la busquem per caminois de dintre el bosc, doncs a les Guilleriess de camins i pistes s'està ple. Quan ho donem per perdut, continuem avall fins que trobem un indicador a ple revolt que ens indica l'indret.

Aquesta pedra es troba al costat d'un corriol, medeix 1,5 mestres d'alt per 0,5 d'ample i a la cara plana hi ha inscrites les inicials "ML+MA". Marcava els termes de les parròquies de Sant Miquel de Cladells ( ara Santa Coloma de Farners) i de Santa Margarida de Vallors ( ara Sant Hilari Sacalm) i alhora, els límits entre els bisbats de Vic i de Girona.

Continuem el camí i no tardem a veure, de lluny ,Les Roques del Rei, que és allà on ens hem de dirigir.

Com que hem baixat molt, ara ens toca pujar molt, però anem fent.

Passem per algunes cases de pagès, alguna sembla que està habilitada per caps de setmana, d'altres estan en mig enronades.

Quan arribem a un collet un indicador ens marca un corriol que porta a "Les Roques del Rei" L'agafem i amb un vint minuts som a dalt.

Hi ha una creu de ferro, plantada el 1901 dedicada al Bisbe Salvi Huix. És un mirador excel.lent de les Guilleries i també de la serralada del Montseny.

Baixem i continuem pujant fins arribar a "El collet dels republicans", agafem el camí que mena a l'ermita del Pedró.

Amb poc menys de 1/2 hora trobem l'ermita de la Mare de Déu del Pedró.

Fet i fet son les dues de la tarda, fa 4 hores que caminem. Volíem tornar per un altre lloc i fer una ruta circular, però la manca de senyalització ens fa dubtar del camí que hem d'agafar, i agafem el que ens sembla que ens portarà a Sant Hilari. Al final ens porta al fons de la vall i tornem a passar per Santa Margarida de Vallors, però no passa res, pugem fins on tenim el cotxe, doncs tot i que comença a fosquejar, estem tranquils de que tenim el camí bo.

Nota: Arribem al cotxe a les 6, cosa que em preocupa perque hem temo que no se m'hagin enganxat els costums de les sortides del Centre d'arribar de fosc.