SANT SALVADOR DE LES ESPASES
Olesa  de Montserrat

Avui ens hem decidit anar a Sant Salvador de les Espases. Sabíem que prop de Montserrat, i ara amb l'Eix, és més fàcil l'aproximació.

L'itinerari que portem ens indica que farem aquesta ruta a partir d'Olesa de Montserrat, sabem que hem de sortir del pavelló municipal "Salvador Boada" que es toba a la pat alta, al final del poble.

Deixem el cotxe a l'aparcament del pavelló, ja que per coninuar per la pista de muntanya, no sabem en quines condicions està i comencem a caminar. A uns 200 metres trobem la Creu de Beca on hem de girar a la dreta i llavors a l'esquerra, passem pel costat d'un dipòsit d'aigua i després es continua pujant per sobe del torrent de la Creu de Beca. Caminem uns 2 km. i ens trobem la font de la Roureda a l'esquerra del camí. Fins aquí veiem que la pista és bona per tota mena de vehicles.

El paisatge és bonic, hi ha algunes vinyes antigues i altres que sembla les volen recuperar. Segons ens informe un home del poble, diu que fa uns 60 anys, totes aquestes muntanyes estaven plenes de vinyes i semblava un jardí, de bon matí, diu, tothom feia cap a la vinya amb esperit competitiu per veure qui la podia tenir més ben cuidada.

Continuem pujant per la pista principal, després d'un revolt a l'esquerra ve una forta pujada, aquí la pista, degut al desnivell, està una mica malmésa per la pluja, però, de tota manera passa algun turisme que va fins al coll de Puig Cendrós (3.3 km.), on hi ha un espai per deixar el cotxe. També hi ha una petita àrea per pic-nic, i  es pot veure una bona vista de Montserrat, les roques de l'Afrau i Sant Salvador. Tot i que el temps és una mica boirós en podem gaudir.

Seguim un camí a la dreta que està marcat, i enfilem seguint les marques fins el Pla Fideuer, on hi ha un indicador que ens indica que hem de continuar a l'esquerra. Pugem per un camí rocós, fins arribar al Coll de Sant Bernat.

Mentre anem pujant al passar per un coll ja veiem el nostre destí.

Anem seguint les marques fins arribar al Coll de Bram, que hi ha una esplanada ample i agafem un camí ample a l'esquerra. Al cap d'uns 100 metres hi ha un corriol a l'esquerra. Des d'aquest punt cal seguir el  corriol que està molt net i arreglat i davalla dibuixant graons, de tant en tant.

Arribem a un collet que es veu l'ermita al davant. Ja hi som a tocar, agafem un camí graonat a la pedra que ens porta davant l'ermita.

Pugem fins el mirador on podem gaudir d'una bona vista.

Fem un mossec i ens disposem a tornar pel mateix camí. (A l'esquerra de la foto de sota es pot veure el turó de Sant Salvador.)

Estem molt contentes d'haver visitat un indret que desconeixiem i ens ha sorprés el seu paisatge, nou per a nosaltres.

Mapa de la ruta.

Fitxa tècnica:

Dificultat: Baixa. Apte per a tothom.
Temps: 4,30 hores (anada i tornadda)
km. total: 11,500 km.
Desnivell: 213 m.
Època: Tot l'any, però millor evitar a ple estiu.
Mode: a peu

Publicat per: Assumpta Vall-lloverra

mariona ha dit…
Oh, quin racó més bonic que heu visitat!!! Com gaudiu les sortides del dimecres i gràcies per publicar-les perquè potser algun dia podrem caminar a aquests indrets!!