Estanys de la Pera (Sortida a la neu 28/02 i 01/03)

Aprofito el cap de setmana plujós, per fer-vos cinc cèntims de la sortida del CCEC al refugi dels estanys de la Pera. Aquest cop m'hi he posat des de l'ordinador i això ja promet una mica més.
Una bona colla sortim el dissabte al matí cap a l'estació d'esquí de fons d'Aransa. Després d'una parada per esmorzar a l'estació de Toses, ens plantem a lloc vora el migdia.

Sort que ha nevat durant la setmana i hi ha un bon gruix de neu!
Uns ens calcem les raquetes i els altres els esquis. Enfilem el camí tot xino-xano.

Fa un bon sol i això ens anima  per ti-
rar amunt. El paisatge es mostra preciós, encantador.

De primer sortim d'aprop de les pistes. Hi ha força gent. També n'hi ha d'altres que ja sembla que tornin d'una excursió.

Després d'una estona de caminar, arribem a l'area de picinic de  Les Pollineres, on a l'estiu s'hi pot arribar amb cotxe.

Decidim dinar en aquest indret, donat que tenim el refugi aprop i encara ens queden força hores per gaudir del recorregut.

Una mica més amunt, ens fem una foto de grup, on fem força patxoca.

La meterologia va canviant i des del nord arriba un front que potser s'ha avançat una mica, tot i que estava anunciat.

Reprenem el camí i llavors arriba un regal pels companys que disfruten amb l'escalada: trobem el Salt del riu del Molí ben glaçat i decideixen escalar la seva cascada glaçada.

Els altres acabem de pujar fins al refugi. El vent es va reforçant i comença a nevar una miqueta.

El refugi és petit i acollidor. Hi ha una estufa de llenya que escalfa l'estança. Els guardes són d'allò més amables. Com que hem arribat d'hora aprofitem per fer-la petar mentre prenem alguna cosa. Els nens però ni han entrat. S'han quedat a fora a "treballar":

Es construeixen una cova de neu! Amb la pala i amb les mans es fabriquen un cau molt acollidor!

A l'hora de sopar, tothom a taula amb una bona gana! Després fem plans per l'endemà. Encara va bufant el vent i neva una mica.

Al matí uns quants companys es lleven d'hora, amb l'intenció d'anar al cim del Pic de Perafita.La boira va d'aqui cap allà. Els altres una mica més tard, amb l'intenció d'anar baixant cap al punt de sortida.

Deixem doncs el refugi i comencem a caminar cap a l'indret on hi ha l'estany gran, ara totalment cobert per la neu. Als lloms i pendents drets del seu voltant, els nens disfruten lliscant.

Des de dins del refugi

Els cims encara resten tapats. Els companys que han sortit més d'hora s'ho deuen trobar tot emboirat?

Nosaltres anem baixant a poc a poc. Cap al sud, mirant cap al Cadí, el cel encara està enllaganyat, però de mica en mica, sembla que es vulgui obrir alguna clariana.

Després del migdia arribem a l'estació d'esqui i al cap d'una estona, ens retrobem tots.
Llavors aprofitem per dinar, i au cap a casa falta gent. Hem passat un bon cap de setmana a la neu. Gràcies a tots per la vostra companyia i fins a la propera!