SORTIDA A LA NEU: PIC DE PADRONS DES DE PAS DE LA CASA (26-2-2017)

Aprofitant el cap de setmana ens hem quedat a dormir a un alberg a Martinet de Cerdanya.

Decidim anar a fer el pic de Padrons el diumenge.

Ens llevem d'hora, però sense exagerar, just per veure la sortida de sol i com canvien els colors sobre el Cadí.

Esmorzem i agafem els cotxes per anar fins el Pas de la Casa. Deixem el cotxe a la carretera, a l'entrada del poble, ens equipem i comencem a pujar. Som menys gent que ahir. En Josep Mª, en Lluís, en Roger Grau, la Laura i jo. (3 esquís i 2 raquetes).

Comencem a pujar pel lateral de la vall fins anar a buscar el llom que ens acostarà al cim. A mesura que anem pujant guanyem vista sobre el circ de Pessons i els pics Negres d'Envalira.

Sense massa dificultat accedim al coll que ens deixa veure l'aresta final per una pala una mica més dreta.

Ens traiem els esquís i raquetes just on comença el cable que recorre la primera part de l'aresta i comencem a grimpar, en Lluís al capdevant.

Progressem per l'aresta sense problemes, no ens fan falta crampons. De seguida arribem al cim.

Fa un dia esplèndid, no bufa el vent i ens permetem el luxe de menjar una mica gaudint de les vistes des del cim.

Abans de baixar, i aprofitant que ha anat arribant gent demanem que ens facin una foto de grup.

Al començar la baixada per un dels pendents laterals trobem trànsit en el tram més dret. En arribar on hem deixat els esquís ens equipem per la baixada.

Amb esquís el descens és un plàcid passeig amb un bon gruix de neu primavera. Les pales són amples i els pendents no molt pronunciats.

Amb en Toni Agudo, l'Aleix i l'Albert ens quedem a construir un iglú.

Els porta una bona estona de feina, però els resultats són excelents. Tenim uns constructors de primera!