Excursió al Gorg Negre de Gualba des de Santa Fe del Montseny

Dimecres 10 d'abril de 2013

Aquest dimecres ens hem proposat anar al Gorg Negre de Gualba des de Santa Fe del Montseny. Fa temps que hi volíem anar des de Gualba, però no varem trobar cap itinerari clar per poder-hi accedir, a més des del Centre del RAC, ens ho varen desaconsellar.

Aquesta vegada tampoc hem trobat cap itinerari clar i hem agafat el mapa i ho hem provat, i ho hem trobat.

Hem deixat el cotxe al pàrquing de Can Casades (Centre d'Informació) i ens hem dirigit cap a la presa del pantà de Santa Fe, no hi ha cap senyal que indiqui la quin camí hem d'agafar, n'agafem un, però veiem que ens porta a Riells i tornem enrera.

Posats d'esquena al pantà, agafem un camí que hi ha una pedra grossa a l'esquerra i anem avall, deixem aquest camí ample, i agafem un corriol que el compartim amb l'aigua que s'hi escorre fins arribar a una pista ampla (uns 10m.). Sabem que hem d'anar fins a la Central 2 i agafem la pista ampla i anem baixant amb ziga-zagues pel costat de la riera de Gualba. És una riera neta i amb el fons de pedra, amb petits salts i gorgs.
A mig indret ens parem a esmorzar i continuem avall. Es trobem dos camins, seguim el principal, trobem alguns trencants a la dreta, però seguim la pista principal. L'Asun ens diu que ha vist unes canonades, però com que sentim la riera a prop, arribem fins al fons, però veiem que l'hem de travessar i no ens sembla una bona idea, tornem enrera un parell de revolts i seguim la pista que hi ha marcades les roderes d'un tractor, això ens fa pensar que pot ser que ens porti a la Central 2.

Evidentment quan fa una estona que seguim el camí amb senyals de tractor, trobem les canonades.

Ja amb més seguretat seguim el camí i es veu clarament que no fa pas gaire que han posat canonades noves i aquestes ens portaran a la Central 2. Seguim endavant i ja veiem la Central a sota.

Ens dirigim a la petita presa, la travessem tranquil.lament i agafem un corriol que baixa, tenim la riera a la nostra dreta.

El camí és una mica esmolat, sobretot algunes roques del costat de la riera. Arribem a un cim de roques que hem de baixar i ja tenim el salt del Gorg Negre a sota.

Com també sabíem a sobre el gorg negra hi ha dues creus sobre unes roques. Des d'aquest punt es poden veure totes dues. Segons hem llegit, en aquest indret s'hi expliquen llegendes de bruixes i dimonis.

Una vegada fetes les fotografies de rigor, emprenem la tornada.

Editat per: Assumpta Vall-llovera

Fitxa tècnica:
Llargada: 11 km.
Dificultat: Baixa ( tret de la baixada des de la Central que es pot considerar grau Mitjà)
Temps: 5 hores
Desnivell: 500 m.
Mode: Peu

Nosaltres  amb parades i tot hi hem estat unes 6,30 hores.

Nota: Hem parlat amb gent del parc del Montseny i sembla ser que la Diputació té  previst senyalar aquest itinerari des de Gualba a Santa Fe. Seria un itinerari magnífic sobretot per poder-lo fer amb la seguretat que es va pel bon camí.